زود تبریز استقلال تراکتورسازی سید مهدی رحمتی

زود: تبریز استقلال تراکتورسازی سید مهدی رحمتی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی اولویت‌های جدیدتر اعلام می‌شود ، ثبت‌نام اولیه ۴۰ هزار نفر جهت حج

رییس شرکت حج و زیارت با اعلام این‌که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر جهت تشرف به حج امسال ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، گفت: با نهایی شدن فرآیند اجاره هتل‌های حجاج

اولویت‌های جدیدتر اعلام می‌شود ، ثبت‌نام اولیه ۴۰ هزار نفر جهت حج

عضویت اولیه ۴۰ هزار نفر جهت حج/ اولویت های جدیدتر اعلام می شود

عبارات مهم : اجاره

رییس شرکت حج و زیارت با اعلام این که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر جهت تشرف به حج امسال عضویت اولیه را انجام داده اند، گفت: با نهایی شدن فرآیند اجاره هتل های حجاج در عربستان، احتمال اعلام اولویت های تازه جهت اعزام به حج وجود دارد.

به گزارش کشور عزیزمان ایران آنلاین ؛ حمید محمدی راجع به روند عضویت از واجدان تشرف به حج امسال، یادآور شد: عضویت اولیه تشرف به حج تمتع از ۲۳ فروردین ماه شروع شده است و همچنان ادامه دارد و دارندگان اسناد ودیعه گذاری حج تا آخر شهریور ماه سال ۱۳۸۵ می توانند جهت انجام این فرآیند به شعب بانک ملی سراسر کشور مراجعه کنند.

اولویت‌های جدیدتر اعلام می‌شود ، ثبت‌نام اولیه ۴۰ هزار نفر جهت حج

او با اشاره به امضای دیر هنگام توافق نامه حج امسال و به دنبال آن اعزام با تاخیر تیم مسکن حج به عربستان، اظهار کرد: کشور عزیزمان ایران آخرین کشوری است که جهت عقد قرارداد خدمات حج در کشور عربستان اقدام می کند و اجاره مسکن حجاج یکی از بااهمیت ترین بخش های خدماتی حج هست، بنابراین با این چالش مواجه بودیم که هتل ها به وسیله دیگر کشورها اجاره شد باشد و دلواپس این بودیم که نتوانیم جهت همه جمعیت حجاج ایرانی مسکن تامین کنیم، از این رو اولویت ها را محتاطانه اعلام کردیم، ولی بدنبال روند خوب اجاره مسکن حجاج در مکه و مدینه اولویت های حج را تا ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۵ زیاد کردن دادیم.

احتمال اعلام اولویت های جدید

رییس شرکت حج ادامه داد: اگر بتوانیم هتل های بیشتری متناسب با استانداردها و شاخص هایی که در شرکت حج و زیارت تعریف شده است تامین کنیم، احتمال این وجود دارد که اولویت های بیشتری را جهت حج امسال فراخوان کنیم.

رییس شرکت حج و زیارت با اعلام این‌که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر جهت تشرف به حج امسال ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، گفت: با نهایی شدن فرآیند اجاره هتل‌های حجاج

او راجع به ی میزان سهمیه حجاج ایرانی یادآور شد: در چند سال گذشته به علت اجرای طرح توسعه مسجدالحرام ۲۰ درصد از سهمیه حج همه کشورهای اسلامی کسر شده است بود و در آخرین اعزام حجاج ایرانی، ۶۴ هزار زائر به حج اعزام شدند، ولی با تکمیل بخش عمده ای از طرح توسعه، طرف سعودی امسال آن ۲۰ درصد را جبران کرد، از سویی با تلاش هیأت حج جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران موفق شدیم سهمیه حج را ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۴ زیاد کردن دهیم و امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر به حج اعزام می شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در انتظار تشرف به حج تمتع هستند، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفر جهت عضویت اولیه تشرف به حج امسال به بانک ها مراجعه کرده اند و با نهایی شدن فرآیند اجاره هتل های حجاج در عربستان احتمال اعلام اولویت های تازه جهت اعزام به حج وجود خواهد داشت.

وی راجع به چگونگی فرآیند عضویت اولیه تشرف به حج امسال توضیح داد: دارندگان فیش های اولویت دار حج به همراه سند ودیعه گذاری و شناسنامه و کارت ملی خود به یکی از شعب بانک ملی در سراسر کشور مراجعه می کنند که مبلغ ودیعه گذاری اولیه و سود متعلق به آن محاسبه شده است و متقاضیان بقیه این مبلغ را تا سقف حداقل ۱۰ میلیون تومان تکمیل می کنند.

اولویت‌های جدیدتر اعلام می‌شود ، ثبت‌نام اولیه ۴۰ هزار نفر جهت حج

محمدی راجع به وقت اعلام کاروان های حج نیز گفت: با نهایی شدن فرآیند اجاره هتل های زائران، فهرست کاروان های حج و قیمت نهایی آن ها متناسب با درجه کاروان اعلام خواهد شد و واجدین شرایط اعزام به حج که نسبت به عضویت اولیه تشرف در بانک ها اقدام کرده اند، می توانند در کاروان ها عضویت کنند.

قیمت حج گران می شود؟

رییس شرکت حج و زیارت با اعلام این‌که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر جهت تشرف به حج امسال ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند، گفت: با نهایی شدن فرآیند اجاره هتل‌های حجاج

رییس شرکت حج و زیارت راجع به ی قیمت کاروان های حج بیان کرد: ما همه تلاش خود را به کار برده ایم تا افزایشی در قیمت کاروان های حج نسبت به سال ۹۴ نداشته باشیم، ولی قیمت ارز نسبت به سال ۹۴ عوض کردن کرده و از سوی دیگر بخشی از خدمات از جمله حمل و نقل و یا چادرهای زائران در عرفات عوض کردن کرده که می خواهیم خیمه های بهتری جهت حجاج تهیه شود که این زیاد کردن قیمت به علت زیاد کردن کیفی خدمات خواهد بود.

محمدی افزود: امیدواریم با نهایی شدن فرآیند اجاره هتل حجاج، قیمت نهایی کاروان های حج بر مبنای درجات آن ها تا یک هفته آینده اعلام شود.

اولویت‌های جدیدتر اعلام می‌شود ، ثبت‌نام اولیه ۴۰ هزار نفر جهت حج

این مقام مسوول در شرکت حج و زیارت راجع به ی وقت اعزام حجاج به سرزمین وحی نیز گفت: اعزام حجاج از اول مرداد شروع خواهد شد که نیمی از زائران در قالب کاروان های مدینه قبل و نیمی با کاروان های مدینه بعد به حج مشرف می شوند و این اعزام ها حدودا تا ۲۶ مردادماه ادامه خواهد داشت. همچنین نخستین گروه از حجاج ۱۴ ذی الحجه به کشور بازخواهند گشت. پروازهای حج از ۱۹ فرودگاه کشور نیز انجام می شود.

به گفته او، مدت وقت سفر حجاج و اقامت آنان در مدینه منوره و مکه مکرمه بین ۳۰ تا ۳۳ روز خواهد بود.

وی در گفت وگوی تلویزیونی که روز پنج شنبه (هفتم اردیبهشت ماه) انجام شد، به واجدان شرایط تشرف به حج توصیه کرد: حتما در این دوره جهت انجام فرآیند عضویت اولیه تشرف به حج در بانک ها اقدام کنند و این عضویت را به وقت اعلام کاروان های حج موکول نکنند.

او اضافه کرد: فرآیند عضویت کاروان های حج بعد از نهایی شدن هتل های حجاج به صورت عمومی و همچنین از طریق رسانه های استانی وقت عضویت در کاروان های حج اعلام خواهد شد و واجدان شرایط اعزام به حج در شهرهای محل سکونت خود می توانند جهت عضویت در کاروان ها اقدام کنند.

واگذاری فیش حج آزاد است

رییس شرکت حج و زیارت راجع به ی نقل و انتقال اسناد ودیعه گذاری حج، توضیح داد: دارندگان اسناد ودیعه گذاری اولویت دار حج می توانند نسبت به واگذاری فیش حج خود به دیگران اقدام کنند که جهت این کار مورد نیاز است انتقال دهنده و انتقال گیرنده فیش حج به یکی از دفاتر زیارتی مجاز شرکت حج و زیارت مراجعه کنند که هزینه این فیش بر مبنای توافق در دوطرف تعیین می شود. شرکت حج در این مقوله وارد نمی شود. این فرآیند ایجاد شده است تا از حضور دلالان در این حوزه معنوی و ایجاد بازار سیاه جهت فیش های حج جلوگیری شود.

محمدی سپس راجع به ی آخرین برنامه ریزی ها و کارها حج امسال، یادآور شد: کارگروه های خاص حج از سه ماه گذشته تشکیل شده است و در حال برنامه ریزی امور هستند. همچنین سرفصل های آموزشی بازبینی شده است که جلسات توجیهی در این باره بعد از عضویت زائران در کاروان ها برگزار می شود. علاوه بر جلسات آموزشی کاروان ها، همایش های متمرکز آموزشی و توجیهی نیز جهت همه زائران هر استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه راجع به ی مشکلاتی که ممکن است زائران در حج با آن مواجه باشند، اظهار کرد: موسم حج امسال با اوج گرما مقارن شده است و ما در جلسات آموزشی به زائران یادآور خواهیم شد که در شرایطی از این دست، چگونه واکنش‌ها کنند که آسیب نبینند. ما خدمات پزشکی خود را ارتقاء دادیم و جهت ارائه خدمات به زائران مهیا هستیم، ولی مورد نیاز است زائران نیز در این زمینه ها آموزش دیده باشند.

رییس شرکت حج و زیارت همچنین یادآور شد: در مذاکرات حج به دغدغه ها و نگرانی های نظام و مردم پرداخته شد و با توجه به حوادث حج دو سال گذشته راهکار و مصادیق اجرایی جهت جلوگیری از تکرار آن حوادث تعریف شد که به صورت مکتوب نیز در تفاهم نامه آمده تا دیگر شاهد اینگونه حوادث در حج نبوده و شاهد حضور عزتمندانه زائران در حج باشیم.

وی راجع به ی تفاوت حج امسال با سال های قبل گفت: با توجه به تعلیق در عملیات حج سال گذشته، امسال بعضی فرآیندهای خدماتی حج به صورت فشرده صورت می گیرد و بعضی از زیرساخت های خدماتی که در سال های گذشته در اختیار ما بود، از دست رفته است و بدنه اجرایی حج تلاش مضاعفی می کند تا این سازوکار و زیر ساخت ها فرهم شود تا خدماتی شایسته به زائران ارائه شود.

شایعه مچ بند الکترونیکی

رییس شرکت حج و زیارت همچنین در توضیح استفاده حجاج از مچ بند الکترونیکی، اظهار کرد: عنوان استفاده از مچ بند الکترونیکی یا مچ بند شناسایی جهت حجاج عنوان راحت ای هست، ولی متاسفانه این روزها در اینترنت عده ای که با اصل فریضه حج مسئله دارند در این خصوص فضاسازی می کنند و جو منفی را در کشور ایجاد می کنند.

وی افزود: کارت زائر جهت حجاج تهیه می شود که اطلاعات فردی و مهم زائران روی آن درج شده است هست. در حج احتمال گرمازدگی، بیماری و یا تصادف و یا گم شدن زائران در آن ازدحام جمعیت وجود دارد، از طرفی میانگین سنی نیمی از زائران ما بالای ۵۰ سال است و احتمال گم شدن زائر و همراه نداشتن کارت زائر وجود دارد. از این رو کارشناسان ما به این نتیجه رسیدند که علاوه بر کارت زائر، همچون دیگر کشورها از این مچ بند هم استفاده کنیم به علت این که این مچ بند هر لحظه همراه زائران خواهد بود و دغدغه گم شدن و همراه نداشتن کارت زائر اینگونه مرتفع خواهد شد و این جای تعجب است که عده ای این عنوان راحت را در جامعه تبدیل به یک بحران کرده اند.

محمدی در ادامه گفت: با وجود کمبود وقت، تیم مسکن حج تمام تلاش خود را به کار گرفته که حتی هتل هایی با کیفیت تر از حج گذشته را جهت زائران اجاره کند، ولی از سه سال قبل با توجه به اجرای طرح توسعه مسجد شریف نبوی (ص) در مدینه منوره، تمام هتل های محدوده حرم تخریب شده است و ما و دیگر کشورها در مدینه جهت اسکان در تنگنا هستیم، با این حال تلاش کردیم با وجود همه محدودیت ها عالی ترین هتل های موجود را جهت زائران اجاره کنیم و از شاخص های خود کوتاه نیامدیم.

رییس شرکت حج و زیارت همچنین راجع به ی از سرگیری سفرهای عمره توضیح داد: با توجه به اتفاق فرودگاه جده، کشور عزیزمان ایران اعزام عمره گزاران را متوقف کرد و شرط ما جهت از سرگیری عمره مجازات دو پلیس خاطی فرودگاه جده بود که در مذاکرات حج رسما به ما اعلام شد که این دو مامور در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند، از این رو شرط ما تامین شده است هست، لذا در صورتی که سعودی ها در حج به تعهدات خود عمل کنند، عمره بعد از حج از سر گرفته خواهد شد.

واژه های کلیدی: اجاره | زائران | اعزام حجاج | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار