زود تبریز استقلال تراکتورسازی سید مهدی رحمتی

زود: تبریز استقلال تراکتورسازی سید مهدی رحمتی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی قرار بود ترامپ با روحانی در محل هتل هیات ایرانی در نیویورک دیدار کند / المانیتور

المانیتور نوشت: در سال گذشته برنامه این بود که ساعت ۸.۳۰ بعد از ظهر در هتل محل استقرار مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران در نیویورک، دونالد ترامپ می خواست با حسن رو

قرار بود ترامپ با روحانی در محل هتل هیات ایرانی در نیویورک دیدار کند / المانیتور

المانیتور: قرار بود ترامپ با روحانی در محل هتل هیات ایرانی در نیویورک دیدار کند

عبارات مهم : ایران

المانیتور نوشت: در سال گذشته برنامه این بود که ساعت ۸.۳۰ بعد از ظهر در هتل محل استقرار مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران در نیویورک، دونالد ترامپ می خواست با حسن روحانی دیدار کند. این ایده درست چند ساعت بعد ازسخنرانی ۱۹ سپتامبر دونالد ترامپ در مجمع عمومی شرکت ملل مطرح شد که وی دراین جلسه گفت: «دولت کشور عزیزمان ایران صورت دیکتاتوری فاسد خود را پشت نقاب دموکراسی پنهان کرده است… وقت آن رسیده که کل دنیا به ما بپیوندد و از دولت کشور عزیزمان ایران بخواهیم تا به تعقیب فوت و نابودی آخر دهد.»

به گزارش انتخاب، المانیتور ادامه داد: درخواست جهت برگزاری نشست بین طرفین، ابتدا از سوی مقامات وزارت امور خارجه آمریکا صورت گرفت و آن ها درصدد بودند از طریق همتایان فرانسوی خود بخواهند تا از طریق امانوئل ماکرون، خبر ترامپ را به روحانی بفرستند. بر اساس گفته یکی از دیپلمات های آمریکایی در مصاحبه با المانیتور، برقراری ارتباط با حسن روحانی بسیار سخت بوده هست، ولی بعد از تلاش های متعدد روسای جمهور کشور عزیزمان ایران و فرانسه با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند. ولی در مورد این که چه چیزی بین طرفین رد و بدل شد، به عنوان یک علامت پرسش بزرگ باقی می ماند. یکی از مقامات فرانسوی به المانیتور گفت: «کاخ الیزه در مورد دیدار یا تماس های شخصی مدیر جمهور اظهارنظری نمی کند.».

قرار بود ترامپ با روحانی در محل هتل هیات ایرانی در نیویورک دیدار کند / المانیتور

اما مقامات ایرانی در ماه گذشته بعضی از این شرح را افشا کردند. مدیر دفتر حسن روحانی به خبرنگاران گفت که کشور عزیزمان ایران هشت بار درخواست آمریکا جهت دیدار را رد کرده هست. با این حال این مسئله باید به همان اندازه مورد توجه قرار بگیرد، که درست چند روز قبل از رسیدن روحانی به نیویورک جهت حضور در گردهمایی رهبران جهان، بعضی از مشاوران ارشد وی مشتاق بودند با دولت تازه آمریکا بدون پیش شرط تعامل کنند. یکی از مشاوران ارشد مدیر جمهور بعد از ورود به نیویورک گفت: «ما دوست داریم که دولت ترامپ، حرف های ما را در مورد برنامه هسته ای بشنود.» وی افزود: «البته این مشروط به احترام است.» در طی وقت مکالمات مشابه، یکی از خبرنگاران پوشش دهنده مجمع عمومی در سال گذشته، گفت که اگر کشور عزیزمان ایران واقعا دوست دارد که حرف های آن ها به وسیله ترامپ شنیده شود، پیشنهاد حضور مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران به شبکه فاکس نیوز را داد. این ایده بلافاصله رد نشد، ولی چند روز بعد انگیزه جهت چنین مانوری از بین رفت.

پس از بیانات ترامپ در مجمع عمومی در ۱۹ سپتامبر، هنگامی که ترامپ جایگاه خود را ترک می کرد، یکی از مقامات ایرانی سرخود را تکان می داد و گفت: «او همه چیز را خراب کرد» و سپس از آنجا دور شد. از آن وقت به بعد ایرانی ها به این نتیجه رسیدند که ترامپ در پیشنهاداتش جدی نیست.

المانیتور نوشت: در سال گذشته برنامه این بود که ساعت ۸.۳۰ بعد از ظهر در هتل محل استقرار مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران در نیویورک، دونالد ترامپ می خواست با حسن رو

یکی از مقامات عالی رتبه کشور عزیزمان ایران که نخواست نامش فاش شود به المانیتور گفت: «این یک نمایش واقعیت نیست که ما فقط در برابر دوربین ها قرار بگیریم و با یکدیگر دست بدهیم و سپس در مورد آینده خود قمار کنیم.»

در واقع آیت الله علی خامنه ای رهبر کشور عزیزمان ایران در ۱۳ آگوست گفت: «این مسئله جهت آن ها یک بازی، کلیشه است و از نظر سیاسی بی ارزش هست. یک نفر از بدون پیش شرط سخن می گوید و دیگری پیش شرط تعیین می کند… هیچ جنگی نخواهد بود و ما هم با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.»

پس از ۴۰ سال، برنامه جامع اقدام یکسان کانال بی سابقه ایجاد کرد تا مقامات آمریکا و کشور عزیزمان ایران بتواند رو در رو در مذاکرات با یکدیگر بنشینند. ولی دولت ترامپ تمامی این کانال ها را بست و این مسئله با انتقادات شدید مقامات و کارشناسان آمریکایی و ایرانی روبرو شد. یکی از مشاوران مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران با اشاره به دیدار های طولانی بین محمد جواد ظریف و جان کری گفت: «پس از جلسات، هردو به صورت مستقیم در مورد بسیاری از پرسشها با یکدیگر گفتگو می کردند.».

قرار بود ترامپ با روحانی در محل هتل هیات ایرانی در نیویورک دیدار کند / المانیتور

اما کشور عزیزمان ایران هر لحظه مذاکرات را در چارچوب توافق هسته ای حفظ کرده هست. در این راستا، غلامعلی خوشرو سفیر کشور عزیزمان ایران در شرکت ملل به المانیتور گفت: «رهبر کشور عزیزمان ایران گفت: اگر مذاکرات هسته ای خوب پیش برود پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد پرسشها اختلافی دیگر با غرب هم مذاکره می کند.»، ولی یکی از مقامات ایرانی که با مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران در سفر سپتامبر وی به نیویورک حضور داشت گفت: «دولت آمریکا تنها شانس و فرصتی را که داشتند از بین بردند.»

قبل از پیشنهاد ترامپ به حسن روحانی جهت ملاقات بدون پیش شرط، بین مقامات کشور عزیزمان ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی شرکت ملل دیدار هایی صورت گرفته است که می توانست زمینه ساز گفتگو بین طرفین باشد. نخستین دیدار در نشست کمیسیون برجام در سطح معاونان وزیر امور خارجه و دومین ملاقات در سطح وزرای امور خارجه بود که جهت نخستین بار رکس تیلرسون وزیر امور خارجه سابق دولت ترامپ با همتای ایرانی خود گفتگو کرد. ولی با خروج آمریکا از برجام در ماه می، دیگر جهت شکل گیری گفتگو با کشور عزیزمان ایران دستورکاری وجود ندارد.

المانیتور نوشت: در سال گذشته برنامه این بود که ساعت ۸.۳۰ بعد از ظهر در هتل محل استقرار مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران در نیویورک، دونالد ترامپ می خواست با حسن رو

دولت کشور عزیزمان ایران هر لحظه در تصویر العمل به پیشنهاد مذاکره آمریکا، رویکردی محتاطانه و حساب شده است اتخاذ کرده هست. بعضی از این احتیاط و تاکید بر پروتکل ممکن است به سیاست های داخلی کشور عزیزمان ایران برمی گردد که به طور فزاینده روحانی را تحت فشار قرار می دهد. در واقع نمایندگان مجلس درصددند تا مدیر جمهور کشور عزیزمان ایران را جهت پاسخ به بعضی سوالات در مورد سیاست های اقتصادی دولت به مجلس احضار کنند. اعضای پارلمان همچنین انتظاردارند در مورد مکانیسم هایی که دولت در برابر نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شرکت ملل به وسیله آمریکا اتخاذ کرده، آگاهی پیدا کنند. حسن روحانی به احتمال زیاد قبل از شروع سفر سالیانه خود به نیویورک درماه آینده جهت شرکت در مجمع عمومی شرکت ملل در مجلس حاضر شود. این که چگونه پارلمان بر رویکرد و سیاست های دولت در برابر آمریکا تاثیر خواهد گذاشت باید منتظر ماند.

در همین حال به نظر می رسد که رویکرد دولت کشور عزیزمان ایران همکاری با جامعه بین الملل تحت قوانین و مقررات شرکت ملل هست. به این ترتیب احساس کنونی مقامات ایران، مقاومت در برابر سیاست های دولت ترامپ هست. باربارا اسلاوین مدیر آینده ابتکار عمل کشور عزیزمان ایران در شورای آتلانتیک به المانیتور گفت: «ایران از دوره بسیار سخت داخلی به علت تحریم ها، فروپاشی ارز و ناامیدی به توافق هسته ای که قرار بود مسیر کشور را عوض کردن دهد عبور کرده است.» وی افزود: «مذاکرات تازه با آمریکا می تواند حداقل پتانسیل یک اوضاع بهتر را فراهم کند حتی اگر اعتماد به انگیزه دولت ترامپ سخت باشد.»

قرار بود ترامپ با روحانی در محل هتل هیات ایرانی در نیویورک دیدار کند / المانیتور

کریم یکی از سربازان قدیمی دوران جنگ کشور عزیزمان ایران و عراق به المانیتور گفت: «پس از ترک توافق هسته ای و تحمیل تحریم های علیه کشور عزیزمان ایران به وسیله آمریکا، پیشنهاد بدون پیش شرط ترامپ با کشور عزیزمان ایران را شنیدم، یادآور زمانی بود که در طی جنگ، صدام حسین ۷ استان ما را تصرف کرده بود و سپس خواستار مذاکره بدون پیش شرط شد.»

گلناز آذری مادر تنها با دو پسر ۸ و ۱۴ ساله گفت: «ما به روحانی و تیمش رای دادیم به این علت که آن ها حامی دیپلماسی و گفتگو بودند. من دلواپس آینده فرزندانم هستم و به ترامپ هیچ اعتقادی ندارم. حس من این است که مشاوران ترامپ می خواهند تا ۴ نوامبر – وقت بازگشت تحریم ها- از هر گونه اقدامی که فشار بر کشور عزیزمان ایران را کم کردن می دهد جلوگیری کنند.»

آلترناتیو بلندمدت مذاکرات با آمریکا این است در کنار برقراری تعامل با تمامی کشور های جهان، منتظر بمانند که دوره ترامپ تمام شود. دولت کشور عزیزمان ایران یک رویکرد صبر و انتظار را نسبت به انتخابات میان دوره ای کنگره اتخاذ می کند که ممکن است دموکرات ها بر مجلس و سنا کنترل پیدا کنند و مخالفان ترامپ به ابزار فشار بیشتری بر کاخ سفید دست پیدا کند. در واقع اگر ایالات متحده آمریکا به برجام بازگردد، دولت روحانی در های دیپلماسی را نبسته هست. ممکن است مذاکرات مستقیمی بین طرفین در ماه بعد در مجمع عمومی شرکت ملل شکل بگیرد، ولی تاکنون هیچ گزارشی از نشست برنامه ریزی شده است در هر سطحی بین طرفین وجود ندارد.

اسلاوین گفت: «ممکن است نخستین حضور کیم جونگ اون در مجمع عمومی شرکت ملل، تمام اکسیژن دیپلماتیک را از اتاق خارج کند». ولی اگر این مناسبت شکل نگرفت، این ممکن است شانس و احتمال تعامل بین کشور عزیزمان ایران و آمریکا را زیاد کردن دهد – به خصوص که تمام نگاه ها به جای دیگری معطوف خواهد شد. زمانی که این عنوان به روابط پرمخاطره کشور عزیزمان ایران و آمریکا مربوط می شود، حداقل یکی از طرفین ترجیح می دهد در شرایط فعلی خارج از مرکز توجه قرار بگیرند.

واژه های کلیدی: ایران | آمریکا | ایرانی | آمریکایی | حسن روحانی | دولت ترامپ | دولت روحانی | دونالد ترامپ | مقامات وزارت

برای دانلود باید در سایت ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید.
دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار