زود تبریز استقلال تراکتورسازی سید مهدی رحمتی

زود: تبریز استقلال تراکتورسازی سید مهدی رحمتی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی سیاست‌های ترامپ نشان داد آمریکا، جهت امضای خود احترامی قائل نیست / موسویان

سید حسین موسویان، پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا و عضو سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در کنفرانسی که ۷ عضو کنگره ، ترامپ را مقصر بحران تازه با کشور عزیزمان ایر

سیاست‌های ترامپ نشان داد آمریکا، جهت امضای خود احترامی قائل نیست / موسویان

موسویان: سیاست های ترامپ نشان داد آمریکا، جهت امضای خود احترامی قائل نیست

عبارات مهم : ایران

سید حسین موسویان، پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا و عضو سابق گروه مذاکره کننده هسته ای در کنفرانسی که ۷ عضو کنگره ، ترامپ را مقصر بحران تازه با کشور عزیزمان ایران اعلام کردند، گفت که سیاست آمریکا در مورد کشور عزیزمان ایران و خاورمیانه، در تل آویو تعیین می شود و نه در واشنگتن.

به گزارش ایسنا، نشست سالیانه بنیاد پلاشرز درمورد سیاست هسته ای در دنیا در هتل ویلارد واشنگتن برگزار شد. این موسسه در سال ١٩٨١ در کالیفرنیا به وسیله خیرین تشکیل شده است و در ٣٥ سال گذشته در جهت نابودی سلاح های هسته ای در سطح کل دنیا فعالیت داشته است.

سیاست‌های ترامپ نشان داد آمریکا، جهت امضای خود احترامی قائل نیست / موسویان

پلاشرز در دوران مذاکرات هسته ای از سال 1382 تا سال 1395 ، از دیپلماسی صلح آمیز جهت حل بحران هسته ای کشور عزیزمان ایران ، از جمله از تلاش های همه مراکز مطالعاتی و آکادمیک آمریکا و دولت اوباما درمذاکرات هسته ای با کشور عزیزمان ایران حمایت کرد. ولی اکنون که کاخ سفید سیاست ضدبرجامی و جنگ طلباته درپیش گرفته، این بنیاد به مقابله تمام عیار با کاخ سفید برخاسته هست. این درحالی است که شرکت منافقین درتبلیغات خود بنیاد پلاشرز را مزدور حکومت کشور عزیزمان ایران خوانده اند.

هفته قبل نشست جناح رادیکال آمریکا در موسسه هادسون در واشنگتن برگزار شد که «مک مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ و «استیو بنن» از جمله سخنرانانی بودند که ضد کشور عزیزمان ایران و برجام صحبت کردند.

سید حسین موسویان، پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا و عضو سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در کنفرانسی که ۷ عضو کنگره ، ترامپ را مقصر بحران تازه با کشور عزیزمان ایر

متقابلا در کنفرانس بنیاد پلاشرز، سناتورها دایان اشتاین، کریس هولن، ادمارکی، جف مرکلی و نمایندگان مجلس آمریکا:باربارا لی، تد لو و ادام اسمیت و همچنین ویلیام پری وزیر دفاع سابق آمریکا، در دفاع از برجام صحبت کردند. همه سخنرانان از حزب دمکرات بودند و نمایندگان جمهوریخواه کنگره در این نشست شرکت نکردند.

دراین نشست دو نشست کارشناسی در مورد برجام و بحران هسته ای کره شمالی برگزار شد. در نشست کارشناسی برجام، حسین موسویان، کالین کال مشاور رییس جمهور آمریکا در دوران اوباما و «جسیکا متیو» رییس سابق موسسه مطالعاتی کارنگی در پانل برجام صحبت کردند.

در آخر این کنفرانس، «کریستوفر فورد» مشاور ترامپ نیز صحبت داشت. وی از برگزارکنندگان خواسته بود که صحبت او ضبط و پخش نشود. او درطول صحبت خود، حتی یک جمله درمورد برجام حرفی نزد و به کلی گویی در مورد سیاست خلع سلاح آمریکا پرداخت.

سیاست‌های ترامپ نشان داد آمریکا، جهت امضای خود احترامی قائل نیست / موسویان

موسویان در سخنان خود در نشست کارشناسی برجام با اشاره به اینکه رابطه با آمریکا و برجام، چالش برانگیزترین مباحث سیاسی داخلی کشور عزیزمان ایران بعد از انقلاب بوده هست، تصریح نمود که همچون دموکرات و جمهوری خواه، ما هم در کشور عزیزمان ایران دو جناح مهم سیاسی داریم و هردو جناح توافق دارند که آمریکا به دنبال عوض کردن رژیم در کشور عزیزمان ایران است و قابل اعتماد نیست.

وی افزود : در عین حال یک تفکر اعتقاد است که می توان با آمریکا مذاکره و بر اساس احترام متقابل، منافع متقابل، عدم مداخله و نرمهای بین المللی حداقل در مورد بعضی از مباحث به توافق رسید.

دیپلمات سابق ایرانی ادامه داد : تفکر دیگر اعتقاد است که آمریکا قابل مذاکره نیست و به چهار علت نباید با اوتوافق کرد:

١- آمریکا احترامی جهت مقررات و نرمهای بین المللی قائل نیست و گزینشی برخورد می کند و استاندارد دوگانه دارد.

سید حسین موسویان، پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا و عضو سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در کنفرانسی که ۷ عضو کنگره ، ترامپ را مقصر بحران تازه با کشور عزیزمان ایر

٢- تا زمانی که نشانه آمریکا عوض کردن رژیم هست، اصولی مثل احترام یا منافع متقابل و عدم مداخله معنی ندارد.

٣- سیاست آمریکا در مورد کشور عزیزمان ایران و خاورمیانه، در تل آویو تعیین می شود و نه در واشنگتن.

٤- قش بعدی در سیاست های آمریکا راجع به کشور عزیزمان ایران و خاورمیانه را دلارهای نفتی شیوخ عرب دارد که در واشنگتن هزینه لابی ها می کنند.

سیاست‌های ترامپ نشان داد آمریکا، جهت امضای خود احترامی قائل نیست / موسویان

این پژوهشگر خاطرنشان کرد که سیاست های ترامپ نشان داد که آمریکا، جهت امضاء خود هیچ احترامی قائل نیست. برجام را مذاکره و امضا کرده و حالا زیرش می زند؛ احترامی جهت آژانس بین المللی انرژی اتمی قائل نیست چون آژانس انجام تعهدات برجامی کشور عزیزمان ایران را قبول کرده و ترامپ محترم نمی شمارد؛ احترامی جهت مصوبات شورای امنیت شرکت ملل قائل نیست چون برجام مصوبه این شوراست و ترامپ آن را نقض می کند و اینکه متن سیاست اعلامی ترامپ در مورد ایران، دیکته شده است تل آویو و ریاض است.

وی در این مورد توضیح داد : نتانیاهو در صحبت شرکت ملل در شهریور گفت که ‘برجام را لغو کنید و اگر نمی توانید عوض کردن دهید’. او سه مورد ‘دائمی کردن محدودیتهای فعلی’، ‘منع سانتریفیوژهای پیشرفته’ و ‘فعالیت های موشکی ایران’ را مطرح کرد. یک ماه بعد هم ترامپ دقیقا همین موارد را مطرح و به کنگره ارجاع داد.

موسویان در ادامه ابراز داشت :«عادل الجبیر» وزیرخارجه عربستان دو مقاله یکی در تاریخ های ١٩ ژانویه ٢٠١٦ در نیویورک تایمز و دیگری در ١٩ سپتامبر ٢٠١٦ در وال استریت ژورنال علیه کشور عزیزمان ایران نوشته هست. «مایکل اورن» معاون وزیر خارجه اسراییل هم مقاله ای مورخ ٦ اکتبر ٢٠١۷ در نیویورک تایمزعلیه کشور عزیزمان ایران نوشته هست. شما صحبت ترامپ در مورد سیاست تازه کاخ سفید در مورد کشور عزیزمان ایران را با متن این سه مقاله مقایسه کنید خواهید دید که مطالب ترامپ کپی برداری محض از این سه مقاله هست. لذا جایی که سیاستهای آمریکا را ریاض و تل آویو می نویسند، چطور می شود با آمریکا در مورد سایر مباحث مذاکره کرد.

عضو سابق گروه مذاکره کننده هسته ای کشور عزیزمان ایران در این رابطه اشاره داشت که با توجه به واکنش‌ها آمریکا درمورد برجام، اکنون هر دوجناح بزرگ سیاسی ایران، اجماع دارند که مذاکره و توافق با آمریکا بی فایده است.

وی از سویی با تاکید بر این امر که کشور عزیزمان ایران با احدی درمورد قدرت دفاعی خود مذاکره نخواهد کرد تصریح کرد: کشور عزیزمان ایران در منطقه ای زندگی می کند که ٨٠ درصد از بحران های دنیا آن جاست. بحران و ناامنی در سرتاسر مرزهای ما وجود دارد. کشور عزیزمان ایران یکبار مورد تجاوز صدام قرار گرفته که آمریکا و اعراب و سایر کشورها از تجاوز حمایت کرده اند.

موسویان ادامه داد : کشور عزیزمان ایران مورد حمله سلاحهای شیمیایی عراق قرار گرفته که 4 آمریکا در آن دخیل بوده هست. صدها هزار ایرانی کشته و زخمی شده است اند. آمریکا سیاست عوض کردن رژیم را روی میز دارد. تروریسم تکفیری اطراف مرزهای کشور عزیزمان ایران را فراگرفته هست. آمریکا صدها میلیارد دلار اسلحه پیشرفته به همسایگان دشمن کشور عزیزمان ایران صادر می کند. اینها واقعیاتی است که کشور عزیزمان ایران در مورد قدرت دفاعی و موشکی خود هیچگاه مذاکره و معامله نخواهد کرد.

در این جلسه «رابرت اینهورن» مذاکره کننده سابق هسته ای با کشور عزیزمان ایران از موسویان پرسید که آیا کشور عزیزمان ایران فرمول’ زیاد جهت بیشتر’ را خواهد پذیرفت؟ یعنی محدودیت های فعلی برنامه هسته ای خود را طولانی تر و زیاد کند و در برابر امتیازات زیاد بگیرد.

موسویان درپاسخ گفت: خیر! کشور عزیزمان ایران بالاترین سطح شفافیت و بازرسی در بین کلیه اعضاء معاهده ان پی تی را پذیرفته هست. محدودیتهایی که کشور عزیزمان ایران به مدت ٨ تا ٢٥ سال و صرفا جهت اعتماد سازی پذیرفته، همه فراتر از معاهده ان پی تی است و هیچ کشور دیگری هم نپذیرفته هست. لذا کشور عزیزمان ایران ‘بیشترین ها’ را اکنون پذیرفته هست. آنچه که ترامپ می گوید، دائمی کردن محدودیتهای موقتی هست. یعنی کشور عزیزمان ایران به عنوان تنها عضو ان پی تی جهت هر لحظه مورد تبعیض قرار گیرد. کشور عزیزمان ایران هیچگاه زیر بار نخواهد رفت.

این پژوهشگر ابراز داشت: کشور عزیزمان ایران هر لحظه با همه کشورها از جمله اروپا و روسیه و چین در مورد مسایل منطقه گفت وگو کرده و الان هم می کند. منتهی با آمریکا، خیر! مقام معظم رهبری کشور عزیزمان ایران فرمودند که برجام ملاک خواهد بود. اگر آمریکا صادقاته اجرا کند، آن وقت ممکن است کشور عزیزمان ایران گفت وگو راجع به سایر مسایل را بررسی کند. لذا آمریکا اول باید صداقت خود را با اجرای کامل و دقیق برجام نشان دهد.

دیگر سخنرانان این کنفرانس هم ترامپ را شدیداً محکوم کرده و وی را مقصر بحران تازه با کشور عزیزمان ایران اعلام کردند. اهم سخنان آنها به این شرح است:

جو سیریسیونی رییس پلاشرز:

باد جنگ وزیدن گرفته، سیاست توئیت جایگزین سیاست گفتگو شده است است . اگر وارد جنگ با کشور عزیزمان ایران یا کره شویم، عواقب وحشتناکی جهت آمریکا و دنیا خواهد داشت. ترامپ باعث ایجاد بحران در روابط با کشور عزیزمان ایران شده است و مقصر هست. کشور عزیزمان ایران مسئولانه به تعهداتش در برجام عمل کرده است.ما با کشور عزیزمان ایران و کره مسئله داریم ولی این ترامپ است که بنزین به آتش می ریزد. پلاشرز یک موسسه مردمی و عمومی است که از سال ١٩٨١ جهت نابودی سلاحهای هسته ای در دنیا تلاش کرده هست. بودجه ما از مردم تامین می شود و لذا از حضار می خواهیم که با ادامه کمکهای مالی، نیازهای این موسسه را تامین کنند.

باربارا لی نماینده مجلس گفت : ترامپ خطرناک هست. سیاستهای او ضد منافع ملی آمریکاست. او زیاد کردن بودجه ده میلیاردی جهت توسعه سلاحهای هسته ای رادر دستور کار قرار داده که ضد صلح هست. ما باید جهت نابودی کل سلاحهای هسته ای در دنیا بسیج شویم و این تلاش نباید محدود به کشور عزیزمان ایران و کره شمالی شود. ترامپ سیاست جنگ طلبی در پیش گرفته هست. من با ارائه لایحه ای، دنبال سلب اختیار از ترامپ جهت دستور حمله پیشگیرانه هسته ای هستم که در کمیته اولیه هم تصویب شده است هست. تصمیم او جهت عدم تایید اجرای برجام و انداختن توپ در زمین کنگره اقدام غیرمنطقی بود. من از ابتدا دنبال گفتگو با کشور عزیزمان ایران و حامی اوباما درسیاست تعامل با کشور عزیزمان ایران بودیم. هرتغییری در متن برجام، نقض برجام است و باعث انزوای آمریکا می شود. هیچ ماموریتی مهمتر از نابودی کل سلاحهای هسته ای در کل دنیا نیست.

سناتور داین فاین اشتاین تصریح کرد: دنیا به سمت تسلیحات هسته ای پیش می رود. برجام یک توافق جهانی است که ترامپ تایید نکرد در حالیکه آژانس بین المللی انرژی اتمی و نهادهای امنیتی ما قبول کرده اند که کشور عزیزمان ایران به تعهداتش عمل کرده است.اگر آمریکا نمی تواند عضو توافق جهانی برجام بماند، چگونه کره شمالی به ما اعتماد خواهد کرد؟ راه حل با کره و ایران، دیپلماسی هست. ترامپ باید توهین به رهبران این کشورها را متوقف کند.انزوای کشورها خاصیتی ندارد. من در کنگره از برجام حمایت خواهم کرد. من ١٥ سال است آقای ظریف را می شناسم. تلاش کرده ام سالی دوبار او را ملاقات کنم. او صادق هست. ولی مذاکره با کشور عزیزمان ایران راحت نیست. با این وجود برجام به نتیجه رسید. اگر ٦٠ رای در کنگره جهت خروج از برجام داده شود، یعنی آمریکا قابل اعتماد نیست. سیاستهای هسته ای ترامپ خطرناک هست. لطفا کمک کنید و با کنگره و افکار عمومی صحبت کنید تا کل سلاحهای هسته ای در دنیا نابود شود.

سناتور اد مارکی گفت : از پلاشرز به خاطر تلاشهایش علیه سلاحهای هسته ای در دنیا تقدیر می کنم. هیچ صدایی در واشنگتن علیه بمب هسته ای بلندتر از این ها نخواهید شنید. پلاشرز درلوایح کنگر در مورد محدود کردن سلاحهای هسته ای آمریکا نقش ایفاء کرده هست. بمب هسته ای دو بار در دنیا به وسیله ما استفاده شده است و صدها هزار نفر را ازبین برده هست. ذخائر هسته ای موجود آمریکا می تواند کل کره زمین و بشر را از بین ببرد. هیچ رییس جمهوری نباید اختیار حمله پیشگیران هسته ای داشته باشد. ما نیاز به ترساندن دیگران نداریم. من با چندینه تن از دوستان در کنگره، لایحه ای پیشنهاد کردیم که مانع اقدام یکطرفه رییس جمهوری آمریکا در استفاده از سلاح هسته ای بدون موافقت کنگره شود. اگر ما مورد حمله قرار گیریم جواب می دهیم. ترامپ سخنان ترساندن آمیز در شرکت ملل علیه کشورها داشت که محکوم است و سخنان ضد ایرانی و ضد برجامی او قابل قبول نیست. من از شما می خواهم به پلاشرز کمک کنید تا بتوانیم سلاحهای هسته ای را از روی کره زمین از بین بردن کنیم و ترساندن علیه جان بشریت را از بین ببریم.

تد لو نماینده مجلس: رییس جمهوری آمریکا به تنهایی اختیار و قدرت حمله هسته ای دارد که می تواند ظرف کمتر از یکساعت صدها هزار نفر را بکشد. ما لایحه ای تهیه کرده ایم که تا کنون ٦٥ عضو امضا کرده اند. جنگ آمریکا با کره شمالی می تواند موجب کشته شدن ٢٠ میلیون نفر شود. ما ١٦ سال است در افغانستان هستیم و هنوز نتوانسته ایم جنگ را ببریم. لذا نیاز به جنگ دیگر نداریم.

ادام اسمیت نماینده مجلس درادامه گفت: وضع فعلی خطرناکتر از دوران جنگ سرد هست. پنج قدرت جهانی هسته ای شورای امنیت در مورد نحوه پیشگیری از جنگ هسته ای باهم حرف نمی زنند. هرچه سلاحهای هسته ای کمتر شود، امنیت جهانی زیاد تقویت می شود. چین تعداد کمی بمب هسته ای دارد آیا آمریکا باید ١٠٠٠٠ داشته باشد؟ باید جهت محو و عدم استفاده از بمب هسته ای وارد گفت وگو با سایر کشورها شویم.

سناتور جف مرکلی هم گفت: دولت ترامپ افراد لایق جهت گفت وگو درمورد بحرانهایی همچون کره شمالی در اختیار ندارد. هیچ مذاکره کننده لایقی هم حاضر نیست با دولت ترامپ کار کند چون ترامپ قابل اعتماد نیست. برجام را تایید نکرد. آمریکا را در دنیا منزوی کرد و کسی دیگر به ما در مورد حل بحران کره شمالی اعتماد نمی کند. ترامپ برجام را به خطر انداخته هست. ما نباید دچار اشتباه شویم. کشور عزیزمان ایران به تعهداتش عمل کرده و لذا ما نباید تحریمهای هسته ای را برگردانیم. برجام یک توافق بین المللی است و نقض آن به وسیله آمریکا غیرقابل توجیه هست. ترامپ قادر به مذاکره مجدد جهت معامله ای بهتر نخواهد بود. همه با هم جهت حفظ برجام متحد شویم.

ویلیام پری وزیر پیشین دفاع اعلام کرد در ٩٠ سالگی و با چندینه فرزند و نوه، نمی خواهم نسل من قربانی سلاحهای هسته ای شوند. نشانه بمب هسته ای کره، بازدارندگی حمله نظامی آمریکاست و تنها درصورت حمله آمریکا، آنها از بمب هسته ای خود استفاده خواهند کرد و آن وقت سئول و توکیو محو خواهند شد. گزینه نظامی غلط هست، ترساندن هم غلط است.

بدترین بخش دیپلماسی ترامپ، تهدیدات و بلوفهای توخالی هست. من سال ١٩٩٩ با رهبر کره شمالی و سایر مقامات کره شمالی ٤ روز مذاکره داشتم. مسئله اول کره شمالی ، تضمین امنیت هست، مسئله دوم، احترام بین المللی و برقراری روابط دیپلماتیک با آمریکا است و سوم مسایل اقتصادی است.من با مطالبی که در پانل برجام گفته شد کاملا موافقم و هیچ چیزی جهت اضافه کردن ندارم.

سناتورکریس فان هولن گفت : اگر ما از برجام خارج شویم، نه کشور عزیزمان ایران بلکه آمریکا را منزوی کرده ایم. درست است که فعالیتهای منطقه ای کشور عزیزمان ایران ضد منافع ملی آمریکاست، ولی کشور عزیزمان ایران با بمب هسته ای بدترین ضربه به منافع ملی آمریکا خواهد بود. خروج از برجام، اعتماد متحدین اروپایی ما را از بین خواهد برد و دیگر آنها با ما درمورد سایر موارد مثل کره شمالی کار نخواهند کرد. ترامپ وارد بازی خطرناکی شده است که وارد زبان جنگ با کره شمالی شده است هست. وقت آن است که تحریمهای هسته ای که علیه کشور عزیزمان ایران کردیم راعلیه کره شمالی اعمال کنیم. از پلاشرز به خاطر تلاشهای ضد بمب هسته ای و روشنگری افکار عمومی آمریکا تقدیر می کنم.

سوزان دماجیو مدیر موسسه نیو آمریکا تصریح کرد : با مذاکره کننده هسته ای کره شمالی مذاکره کردم. گفت اشتباه عراق و لیبی را مرتکب نخواهیم شد . سلاح هسته ای را از دست نخواهیم داد تا آمریکا به ما حمله کند. او گفت به توسعه سلاحهای هسته ای ادامه خواهیم داد تا به بالانس با آمریکا برسیم.

واژه های کلیدی: ایران | سیاست | مذاکره | آمریکا | ایرانی | کره شمالی | دولت ترامپ | اخبار سیاست خارجی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار