زود تبریز استقلال تراکتورسازی سید مهدی رحمتی

زود: تبریز استقلال تراکتورسازی سید مهدی رحمتی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری سیمرغ بر شانه‌ چه کسانی خواهد نشست؟

در حالی‌ که کمتر از دو روز به آخر جشنواره مانده، هنوز اسامی نامزدهای گروه تحریریه سایت بلورین اعلام نشده‌اند. گروه تحریریه سایت مردمی بی‌شک روی شانه یکی از فیلم

سیمرغ بر شانه‌ چه کسانی خواهد نشست؟

سیمرغ بر شانه چه کسانی خواهد نشست؟

عبارات مهم : جایزه

در حالی که کمتر از دو روز به آخر جشنواره مانده، هنوز اسامی نامزدهای گروه تحریریه سایت بلورین اعلام نشده اند. گروه تحریریه سایت مردمی بی شک روی شانه یکی از فیلم های چهارراه استانبول، تنگه ابوقریب، بمب؛ یک عاشقانه، به وقت شام مغزهای کوچک زنگ زده و لاتاری خواهد نشست.

به گزارش روزنامه شهروند، در شرایطی که روز گذشته اعلام شد که هیأت داوران جشنواره فیلم فجر به کار خود آخر دادند، ولی علی رغم هر لحظه که دو- سه روز مانده به مراسم نهایی نامزدهای جشنواره فیلم فجر معرفی می شد، هنوز خبری از معرفی و اعلام کاندیداها نیست که به احتمال فراوان از هراس تکرار اعتراضات سال گذشته و جهت به تعویق انداختن و به حداقل رساندن اعتراضات هست؛ بنابراین خبرنگاران و کارشناسان سینما در حال حاضر که کمتر از دو روز به برگزاری فینال این مسابقه مانده، صرفا روی گمانه زنی ها و آینده نگری های شخصی ارزش جهت تحلیل و پاسخ این پرسش که چه کسانی در این جشنواره گروه تحریریه سایت خواهند گرفت، تکیه می کنند.

درواقع در شرایطی که هنوز نامزدی اعلام نشده و سلیقه داوران هنوز در پرده هست، ولی نگاهی به فیلم هایی که در روزهای متفاوت جشنواره روی پرده آمده اند، تا حد زیادی می تواند از فیلم هایی که می توانند شانس بردن گروه تحریریه سایت را داشته باشند، رونمایی کند.

سیمرغ مردمی
سیمرغی که مردم به فیلم ها می دهند، قطعا و بی هیچ تردیدی مهمترین گروه تحریریه سایت جشنواره فجر است که به این علت که برآیند آرا و سلایق طیف کثیری از مردم هست، فارغ از تنگ نظری های معمول در چنین جشنواره ای هم اهمیت اعتباری دارد و هم این که می تواند تا حد زیادی آینده فیلم را در اکران عمومی فیلم تعیین کند.

در این بخش، اکنون که کمتر از دو روز به اهدای گروه تحریریه سایت ها مانده، می توان با اطمینان گفت که این گروه تحریریه سایت بی شک روی شانه یکی از فیلم های چهارراه استانبول، تنگه ابوقریب، بمب؛ یک عاشقانه، به وقت شام، مغزهای کوچک زنگ زده و لاتاری خواهد نشست که البته گفته شده است این ٦ فیلم بدون رده بندی بیشترین آرا را کسب کرده اند. در بین این ٦ فیلم ولی شانس فیلم های لاتاری، به وقت شام و تنگه ابوقریب زیاد است که این نیز نه به علت کیفیت و حتی جذابیت های این سه فیلم که زیاد به خاطر حمایت های بی وقفه رسانه ای است که از این فیلم ها صورت می گیرد.

در حالی که روایت جالب تبارشناسی خشونت در بمب این فیلم را یک سر و گردن بالاتر از دیگر فیلم های جشنواره جلوه می دهد و بی شک در یک نظرسنجی مستقل و بی طرف این فیلم گام ها از دیگر رقبایش در این فهرست پیش خواهد افتاد، ولی در جو سیاست زده جشنواره فجر کارشناسان بیشترین شانس را جهت فیلم لاتاری قایل هستند که چنان حمایتی پشت سر می بیند که حتی مجری یک برنامه پرقدرت صداوسیما را ترساندن به تعطیلی برنامه اش می کند و در ادامه از «پایین آوردن چانه اش» می گویند، آن هم به این علت ظاهری که داستان لاتاری را لو داده است که البته اصل ماجرا این نیست و داستان از جایی ریشه می گیرد که منتقد آن برنامه لاتاری و ارزش ها و کیفیتش را زیر پرسش می برد.

مشابه چنین حمایتی را از فیلم سفر به شام نیز شاهدیم و می بینیم که چگونه بعضی سیاستمداران پشت سر هم از این فیلم دفاع کرده و اشک هایی را که ریخته اند در رسانه ها به نمایش می گذارند. در این بین البته سفر به شام نسبت به لاتاری فیلم روراست تر و صادق تری است و حداقل این که حاتمی کیا نکوشیده خاستگاه سیاسی و تعلق خاطرش به نظام و انقلاب را پشت نوعی انتقاد و اعتراض باسمه ای پنهان کند. این فیلم از نظر جذابیت و به خصوص هیجان آفرینی نیز گام ها از لاتاری جلوتر می ایستد.

سومین ضلع مثلث فیلم هایی که شانس بردن گروه تحریریه سایت مردمی را دارند، تنگه ابوقریب بهرام توکلی هست. فیلمی استادانه راجع به یک عملیات خونین خوش فرجام که قهرمانانش را به مسلخ جنگی هولناک می برد و درنهایت آنان را ققنوس وار در اذهان و خاطرات مردمش از خاک برمی انگیزاند.

فیلم ابوقریب با این که داستان به معنای مرسوم ندارد، ولی با این حال فیلمی جالب هست؛ آن هم به این علت راحت که فراتر از انتظارات و توقعات مردم از سینمای دفاع مقدس قرار می گیرد و نشان می دهد که در سینمای دفاع مقدس نیز می توان فیلمی ساخت که جالب باشد، سرمایه ها را هدر نداده باشد، سیاسی کارانه نباشد و بیش از جریانات و صورت ها به مردمانی که جان ارزش را بر کف دست گذاشته و به نبرد اهریمن رفتند، پرداخته باشد و البته زیاد از همه این که اجرای درستی داشته باشد و کاری کند که تک تک مخاطبان خود را در میدان نبرد حس کنند و آن فشارها و هراس و هول و بلای جنگ را احساس کنند.

کارگردانی
در بخش عالی ترین فیلم و کارگردانی نیز قطعا این ٦ فیلم بیشترین شانس را دارند و البته می شود فیلم های دارکوب و حتی شعله ور را نیز به اینها افزود. با این توضیح که در بخش کارگردانی احتمال این که جایزه ای به صواب داده شود، زیاد هست؛ آیا که تقریبا احتمال این که جشنواره سیاسی فجر بیاید و در شب نهایی خود جایزه عالی ترین فیلمش را به فیلمی چون مغزهای کوچک زنگ زده یا حتی بمب بدهد، ناچیز است.

سیمرغ بر شانه‌ چه کسانی خواهد نشست؟

دارکوب
در میان کارگردانان جشنواره پیمان معادی، هومن سیدی، ابراهیم حاتمی کیا و البته بهرام توکلی بیشترین شانس را جهت دریافت گروه تحریریه سایت جشنواره دارند. فیلم شگفت انگیز هومن سیدی با آن ریتم درخشان و کاراکترهایی که سینمای کشور عزیزمان ایران تاکنون آنها را منکر بوده؛ اثر درخشان پیمان معادی که در عین حال که از تلخی ها، دشواری ها، ایدئولوژی زدگی ها و جو هولناک دهه شصت می گوید، نوستالژی آن دوران را نیز نادیده و ناگفته نمی گذارد؛ کاربلدی تکنیکی ابراهیم حاتمی کیا در فیلمی پر از تصویرهای قشنگ و کمتر دیده شده است از داعش که اگر جلوه های خاص اش نیز به همان درجه کارشده و موفق بود، قطعا با فیلمی شگفت انگیز طرف می شدیم؛ و البته تصویر و ترسیم جنگی آخرالزمانی در تنگه ابوقریب که بهرام توکلی را نیز در جرگه کاربلدان سینمای کشور عزیزمان ایران قرار داده؛ بی شک چهار فیلمی هستند که بیشترین شایستگی را جهت دریافت جایزه بخش کارگردانی دارند و در این بین گروه تحریریه سایت بر شانه های هر که نشیند، مبارکش باشد.

بهترین فیلم نیز محل مسابقه این فیلم ها خواهد بود؛ با این توضیح افزوده که در این سیاسی ترین جایزه جشنواره فیلم فجر شانس فیلمی چون لاتاری زیاد از این چند فیلم اگر نباشد، کمتر هم نیست و هیچ بعید نیست جشنواره با ارزش دادن به لاتاری، حرکت مهدویان را در عرصه سینمای اجتماعی نما ارج گذارد!

بازیگران
جشنواره امسال بازی های خوب کم نداشته و البته در این بین شاید جهت نخستين بار در سال های اخیر سهم بازیگران مرد از بازی های درجه یک زیاد از بازیگران زن بوده که این نیز به فضای غیرآپارتمانی فیلم های امسال و کمبود نقش های خوب غیرخانوادگی جهت زنان بازیگر در سینمای کشور عزیزمان ایران برمی گردد.

فیلم کامیون کامبوزیا پرتوی هر کمبودی هم داشته باشد، یک سعید آقاخانی درجه یک و باورکردنی و متفاوت دارد که بی شک شایسته گروه تحریریه سایت هست. مثل دیگر بازیگرانی که آنها نیز در فیلم هايشان شایسته گروه تحریریه سایت یا هر تقدیر و تحبیب دیگری نشان داده اند و در این بین گروه تحریریه سایت روی شانه هایی چند اگر نشیند، سزاوارانه خواهد بود.

در حالی‌ که کمتر از دو روز به آخر جشنواره مانده، هنوز اسامی نامزدهای گروه تحریریه سایت بلورین اعلام نشده‌اند. گروه تحریریه سایت مردمی بی‌شک روی شانه یکی از فیلم

امین حیایی در شعله ور در درک و دریافت و ارایه مردی ته خط رسیده که دیگران را نیز می خواهد با خود به قعر جهنم ببرد، بی نظیر هست. همچنین لیلا حاتمی فیلم بمب؛ یک عاشقانه، محسن کیایی و مسعود کرامتی چهارراه استانبول؛ هادی حجازی فر فیلم لاتاری و البته کل گروه بازیگری فیلم مغزهای کوچک زنگ زده که اگر در جشنواره فجر نیز قرار بود به گروه بازیگری یک فیلم جایزه ای تعلق گیرد، بی شک این فیلم جهت این جایزه شایسته ترین ها بود.

سحر دولتشاهی را در فیلم عرق سرد از یاد نمی شود برد؛ همچنان که بابک حمیدیان و مسعود رایگان فیلم سرو زیر آب را یا آن بازیگر زن انتهای فیلم سفر به شام که در وقت محدود حضورش روی پرده دیگر بازیگران را زیر سایه خود قرار داد. تنگه ابوقریب یک امیر جدیدی درجه یک داشت و یک جواد عزتی و نیز حمیدرضا آذرنگ بی همتا و البته از بازیگران دارکوب نیز نمی توان بی اعتنا گذشت و نیز….

خیلی ها را می شود در این لیست گذاشت. امسال از نظر بازیگری جشنواره ای درجه یک داشتیم و شمار بازی های خوب از انگشتان دو دست فزون تر است.

سیمرغ بر شانه‌ چه کسانی خواهد نشست؟

دیگر رشته ها
نمی خواهم ریز شوم که نه تخصصش را دارم و نه این که یک بار دیدن فیلم ها اشرافی مناسب می تواند بخشد؛ ولی بی شک جوایز فنی و تخصصی تر بین فیلم هایی چون سفر به شام، ابوقریب، چهارراه استانبول و لاتاری تقسیم خواهد شد. شاید هم در این وقت که این مطلب را می خوانید نامزدها اعلام شده است و نتیجه تا حد زیادی مشخص شده است باشد.

لاتاری

در حالی‌ که کمتر از دو روز به آخر جشنواره مانده، هنوز اسامی نامزدهای گروه تحریریه سایت بلورین اعلام نشده‌اند. گروه تحریریه سایت مردمی بی‌شک روی شانه یکی از فیلم

واژه های کلیدی: جایزه | سینمای | جشنواره | بازیگران | بازیگران زن | بازیگران مرد | جشنواره فیلم | جشنواره امسال

سیمرغ بر شانه‌ چه کسانی خواهد نشست؟

سیمرغ بر شانه‌ چه کسانی خواهد نشست؟


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار